top of page

עמידה בפני קהל


העברת מסרים לקהל. העלאת רמת העניין וההקשבה באמצעות: שפת גוף, קוד לבוש, מבנה נכון של המלל ותרגול .

מה חשיבות עוצמת הקול? למי להפנות את מרכז הגוף? כיצד לשדר הקשבה? וכיצד ליצור תחושת אמינות ?

המטרה לעביר אינפורמציה בדרך הטובה ביותר ללקוח.

פגישה עם לקוח, הופעה בפני צוות עובדים או פורום מנהלים הן סיטואציות  יום יומיות של עובד בסקטור הציבורי והפרטי.

הצלחת הפרזנטור מושפעת מהתוכן, אך חלק ניכר בהצלחה טמון בשאלה כיצד מציגים ומביאים את המידע. מראה חיצוני, לבוש, שמוש נכון בקול, יצרת רמת ענין וסקרנות, התלהבות באמצעות תקשורת בין אישית והתאמה ללקוחות לקהל היעד.

לבוש – עובד אמור להתלבש בצורה מכובדת ויצוגית כדי לכבד את מקום העבודה ואת הסובבים אותו. לצבע הבגד יש חשיבות רבה,  צבעים יכולים ליצור תחושבת כגון גווני הכחול לעומת צבעים כמו: אדום, כתום צהוב שהם צבעים חמים שעלולים לגרום לרעש תקשורתי. מראה מוקפד ומותאם משדר יצוגיות והצלחה . אך אין די בכך . יחד עם זאת,

קול – "הכל בקול" לקול יש חשיבות רבה, טון ועוצמה משקפים את הרגש ואת הנכונות שלנו לתת מענה לעומד מאחורי הדלפק או ליושב בקהל .  הטון הנכון והאינטונציה משפעים על טיב הדברים ועל היחס של האומר כלפי הסביבה. ניתן באמצעות קול להעלות ולהוריד את רמת הקשב .

שפת הגוף -היא שפה באמצעותה ניתן להעצים את המילים ,היא משקפת את הרגשתנו הפנימית, את המסר שאנו רוצים להעביר, את מדד מצב הרוח ואת רמת העניין שאנו מעבירים לזולתינו. הגוף מספק מידע על הנכונות לדו-שיח פתוח, סגור או תוקפני.



בעולם העסקי והחברתי, קיימת חשיבות גבוהה לשפת הגוף של הדובר, שפה שניתן לבחון אם היא משדרת ביטחון, חריצות, יעילות, התמדה, נחישות וסמכותיות. שימוש  נכון בשפת הגוף, יחזק את המסר המילולי ואתו את הרעיונות שנרצה להעביר לקהל השומעים שלנו, ללקוח העסקי שלנו ולכל מי שנעמוד עמו בקשר.

שפת הגוף היא כלי חשוב להעברת מסר בתחום האישי, במשא ומתן, בהפעלת סמכות. לדוגמה:  כשהידיים מונחות לצידי הגוף, מתקבל הרושם שמולנו יושב אדם עם נכונות לדו-שיח, בעל עמדה ושליטה במצב.לעומת זאת, כתפיים משוכות לאחור, צוואר מתוח וראש מורם,  כל אלה משדרים התרסה, לוחמנות, התנשאות וכעס.

חשיבות רבה להכיר את שפת גוף, על מנת ליצור תקשורת טובה יותר בין בני אדם ולשפר את התקשורת בתוך האירגון בין אנשי הצוות ומחוץ לאירגון. ולסיום אין לשכוח קשר עין . קשר עין הוא גשר לקהל הוא משדר יחס חיובי והקשבה מחד ומאידך קולט  את מידת הקשב של הלקוח .

 כל אלה ועוד הם חלק חשוב מארגז הכלים שנורית לוי "יועצת תדמית אישית ועסקית" מעבירה על מנת לשפר את רמת הענין וההקשבה  במתן שרות והופעה בפני קהל .


bottom of page