top of page

שפת גוף


שפת הגוף שלנו, משקפת את הרגשתנו הפנימית, את המסר שאנו רוצים להעביר לזולתנו, את מדד מצב הרוח ואת רמת העניין שלנו בבן השיח שניצב מולנו. הגוף מספק מידע על הרגשתנו כלפי עצמנו וכלפי האחרים, את מידת הסמכותיות, הנוחות ואת הנכונות לדו-שיח פתוח, סגור או תוקפני.


בעולם העסקי והחברתי, קיימת חשיבות גבוהה לשפת הגוף של הדובר, שפה שניתן לבחון אם היא משדרת ביטחון, חריצות, יעילות, התמדה, נחישות וסמכותיות.

שימוש  נכון בשפת הגוף, יחזק את המסר המילולי ואתו את הרעיונות שנרצה להעביר לקהל השומעים שלנו, ללקוח העסקי שלנו ולכל מי שנעמוד אתו בקשרים במסגרת הארגון שבו אנו עובדים. חשוב מאוד לפתח את החוזקות שבשפת הגוף, ממה להימנע, איך לא לשדר בלבול, חוסר ביטחון, חוסר מיומנות.



לשפת הגוף פנים רבות והיא חולשת על כל איבר בגוף כמעט, באופן מודע ולעתים באופן בלתי רצוני. נוטים לייחס לאנשים השולטים בשפת גופם, אופי מניפולטיבי, אך ללא ספק,  שפת הגוף היא כלי חשוב להעברת מסר בתחום האישי, החברתי, הרומנטי, במשא ומתן, בהפעלת סמכות ובמדד להצלחה בקבוצות שייכות.


לדוגמה: כתפיים שמוטות, ראש מוטה מטה, גב קמור, כל אלה משדרים מגננה, ויתור ונסיגה, חוסר תקשורת. כתפיים ישרות וראש זקוף מקרינים הקשבה, ביטחון עצמי. כשהידיים מונחות לצידי הגוף, מתקבל הרושם שמולנו יושב אדם עם נכונות לדו-שיח, בעל עמדה ושליטה במצב. לעומת זאת, כתפיים משוכות לאחור, צוואר מתוח וראש מורם, חזה מתוח, כל אלה משדרים התרסה, לוחמנות, התנשאות וכעס.



נורית לוי, מומחית בשפת גוף, יועצת תדמית אישית ועסקית, מעבירה מניסיונה הרב בתחום שפת הגוף. ההרצאות והסדנאות מרתקות, משלבות חומר תיאורטי ודוגמאות מעשיות הכוללות טיפים  וניתנות למדידה כמעט מיידית בשטח, אצל  לקוחותיה.

bottom of page